Dr.-Ing. Heiko Sequenz

Aufgabenbereich

Optimierung der Steuerung und Regelung eines Common-Rail Dieselmotors

Kontakt

Springe zu: 2016 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2007
Anzahl der Einträge: 14.

2016

Isermann, Rolf ; Sequenz, Heiko (2016):
Model-based development of combustion-engine control and optimal calibration for driving cycles: general procedure and application.
8th IFAC Symposium on Advanced in Automotive Control - 8th AAC, Kolmarden Wildlife Resort, Sweden, 20.-23. Juni 2016, [Konferenzveröffentlichung]

2013

Sequenz, Heiko (2013):
Emission modelling and model-based optimisation of the engine control.
Darmstadt, Fachbereich Elektro- und Informationstechnik, Technische Universität,
[Dissertation]

Sequenz, Heiko (2013):
Emission Modelling and Model-Based Optimisation of the Engine Control.
In: VDI Fortschrittsberichte, 8, Düsseldorf, VDI Verlag, ISBN 978-3-18-522208-5,
[Buch]

2012

Sequenz, Heiko ; Keller, K. ; Isermann, R. (2012):
Zur Identifikation mehrdimensionaler Kennfelder für Verbrennungsmotoren.
In: Automatisierungstechnik, 60 (6), S. 344-351. Oldenbourg, ISSN 0178-2312,
[Artikel]

2011

Mrosek, Matthias ; Sequenz, Heiko ; Isermann, Rolf (2011):
Identification of Emission Measurement Dynamics for Diesel Engines.
In: Preprints of the 18th IFAC World Congress, Milano, Italy, [Buchkapitel]

Sequenz, Heiko ; Isermann, Rolf (2011):
Emission model structures for an implementation on engine control units.
In: Preprints of the 18th IFAC World Congress,
Milano, Italy, 28.08. - 02.09., [Konferenzveröffentlichung]

Sequenz, Heiko ; Mrosek, Matthias ; Zydek, Simon ; Isermann, Rolf (2011):
Model-based optimisation of a step in acceleration for a CR-Diesel engine.
In: Preprints of the 18th IFAC World Congress,
Milano, Italy, 28.08. - 02.09., [Konferenzveröffentlichung]

Mrosek, Matthias ; Sequenz, Heiko ; Isermann, Rolf (2011):
Transiente Luftpfadregelung für Dieselmotoren - Ein modellbasierter Ansatz für optimierte Sollwerte.
München, Deutschland, 2. Automobiltechnisches Kolloquium, 11. - 12., [Konferenzveröffentlichung]

Sequenz, Heiko ; Mrosek, Matthias ; Isermann, Rolf (2011):
Model-based smoke limitation for the control of turbocharged CR-Diesel engines.
Stuttgart, Germany, 11. Internationales Stuttgarter Symposium, 20. - 23., [Konferenzveröffentlichung]

2010

Sequenz, Heiko ; Mrosek, Matthias ; Isermann, Rolf (2010):
A Global-Local Emission-Model for NOx and Soot Emissions of Turbocharged CR-Diesel Engines.
In: Proceedings of the ASME 2010 Dynamic Systems and Control Conference, DSCC2010, [Artikel]

Mrosek, Matthias ; Sequenz, Heiko ; Isermann, Rolf (2010):
Control Oriented NOx and Soot Models for Diesel Engines.
In: IFAC Symposium Advances in Automotive Control, AAC 2010, S. 234-239. [Artikel]

Sequenz, Heiko ; Mrosek, Matthias ; Isermann, Rolf (2010):
Stationary Global-Local Emission Models of a CR-Diesel Engine with Adaptive Regressor Selection for Measurements of Airpath and Combustion.
In: IFAC Symposium Advances in Automotive Control, AAC 2010, S. 246-251. [Artikel]

2009

Sequenz, Heiko ; Schreiber, Alexander ; Isermann, Rolf (2009):
Identification of nonlinear static processes with local polynomial regression and subset selection.
Saint-Malo, France, 15th Symposium on System Identification, 6. - 8., [Konferenzveröffentlichung]

2007

Kötter, Hinrich ; Sequenz, Heiko ; Isermann, Rolf (2007):
Ermittlung der Güte experimentell gewonnener Verbrennungsmotor-Modelle.
In: 2. Internationales Symposium für Entwicklungsmethodik. Optimierung komplexer Antriebsstränge - die Herausforderung der Zukunft Wiesbaden, 2007 ;, S. 95-112, [Konferenzveröffentlichung]

Diese Liste wurde am Fri Oct 15 08:56:20 2021 CEST generiert.